Tuesday 1 January 2013

Hai!!!

As-salam dan hai semua rakan-rakan blogger!!! 


Apa khabar semua? Sihat? (soalan macam doktor la pulak) (hahahaha!).Tentu ada yang mengenali saya & ada jugak yang tak mengenali saya. Jadi jom berkenalan dengan saya. Hihihihi...kalian boleh panggil saya dengan panggilan Cik Mun ya.Tujuan blog ini dibuat adalah atas permintaan beberapa orang sahabat yang minta saya untuk share pengalaman saya yang telah berjaya lose weight sebanyak 16.5 kg!!! Wow!!! banyak kan??? Mesti ada yang terfikir saya ni dulu gemuk sangat-sangat ker? Hahahaha! Nak kate gemuk tidaklah cuma saya ni agak 'cubby' sejak dari sekolah lagi.Kawan-kawan sekolah dulu semuanya 'slim-melim' tapi saya agak 'cubby' & boleh juga dikategorikan seorang yang comey masa zaman sekolah.(hahahaha!!! perasan lebey la pulak!) (sorry!). 



Tingkatan 6 Atas



Hah! mesti ada yang cakap, "tak lah gemuk mana pun,biasa je,ok la tu".Hahahaha! itu pendapat & pandangan orang.Selepas je tamat zaman persekolahan,berat badan saya semakin hari semakin naik dan saya pulak jenis seorang berselera je makan.Bak kata pepatah melayu bila makan tu "tolak batu dengan kayu je" yang lain makan.Hahahaha! bab makan saya tak cerewet,asal ok je saya makan.Hahahaha! Itulah yang menyebabkan diri saya menjadi sangat-sangat gemuk dan semakin menjadi-jadi sehinggakan pada suatu hari ketika tu tahun 2011,saya merasakan macam terlalu letih ketika buat kerja di pejabat dan kadang-kadang tu sampai boleh terlelap bila buat keje.Buat keje duduk pun boleh tertido.Bayangkanlah pada saat itu,kesihatan dalam diri saya juga telah sangat-sangat teruk dan menyebabkan saya penat bila naik tangga walaupun setingkat sahaja.Jadi pada saat itulah saya mula fikir nak ambil pil pelangsing la macam-macam lagi. Tapi atas nasihat seorang rakan yang merupakan pegawai perubatan di sebuah hospital kerajaan, beliau menasihatkan saya untuk mencuba satu produk ini. Pada mulanya memang tak nak try sebab masih lagi sangsi.Sebab saya fikir "betul ker boleh kurus? nanti buat habiskan duit je".

Pada saat itulah saya mula mengenali nutrisi yang merupakan produk yang selamat digunakan untuk diri saya dan alhamdulillah saya berjaya lose weight dalam tempoh setahun.Mesti ada yang cakap "lamanya nak kurus".Ketika itu saya hanya ambil pakej basic sahaja memandangkan masa itu baru sahaja mula kerja di tempat baru dan pada masa yang sama saya hendak bayar yuran pengajian pjj.Walaupun saya ambil pakej basic tetapi saya berjaya lose weight 4 kg dalam masa 2 minggu.Hehehehe! sangat-sangat best! dan saya kagum dengan diri saya! 

Mesti tertanya-tanya apalah yang berjaya membantu saya untuk lose weight sehinggakan begitu cepat dalam 2 minggu = hilang 4 kg??? Hah!!! Inilah produknye! 
Inilah dia Herbalife!!!! Produk nutrisi yang terkemuka & telah dikenali di seluruh dunia! Inilah pakej basic yang saya ambil sebagai langkah permulaan untuk lose weight. Kemudian setelah saya berjaya turun dalam 6 kg - 7 kg, saya perlu reshape kan badan saya supaya tidak flebby. Kemudian saya add on Protein untuk firm kan balik otot badan supaya tidak flebby @ menggeleber. 


Yang paling-paling saya sukakan dengan Herbalife adalah kerana ia merupakan Nutrisi dan mempunyai seluruh vitamin lengkap yang diperlukan oleh seluruh badan kita.Tak perlu fikir untuk ambil banyak-banyak vitamin kerana semuanya telah lengkap ada dalam Formula 1 + Tea Mix + Formula 3. Syok sangat-sangat!!!! 




Hebatkan??? Formula 1 ni,semua vitamin lengkap ada dalamnya yang sangat diperlukan oleh sistem tubuh badan kita semua.

Inilah saya sekarang!!!
Jeng-jeng....

Kebiasaannya saya selalu di tanya soalan-soalan ini oleh orang yang mempunyai minat nak lose weight tetapi masih lagi ragu-ragu dengan herbalife :
>>> cik mun tak makan nasi ker? minum herbalife nie je ker???
>>> kalau minum herbalife nie confirm boleh turun berat badan bape lame erk??? 
>>> saya pernah ambil herbalife nie tapi berat badan saya semakin naik dan tak
      turun-turun.kenape erk jadi mcm tu?
>>> kalau minum herbalife nie kene berulang selalu ke bilik air tak??? 
>>> saya pernah ambil herbalife nie tapi selepas consume beberapa hari herbalife,saya
      rasa pening-pening. kenapa erk??? 
>>> kalau nak turun berat badan dalam masa 7 hari, 10 kg boleh tak??? 
>>> bla...bla...bla...bla...bla....(macam-macam soalan lagi) (hihihihihi)

Tunggu next post dari saya untuk ketahui apakah jawapan saya untuk soalan-soalan di ats.

No comments:

Post a Comment