Tuesday 1 January 2013

Wow!!! Testimonial Sendiri!

Alhamdulillah,dalam minggu nie cik mun dapat call dari dua orang sahabat cik mun yang ada berminat dan telah memulakan Herbalife sebagai nutrisi lengkap mereka seharian. Tahniah kepada sahabat cik mun tersebut kerana berminat hendak mencuba & bertekad hendak memulakan nutrisi ini sebagai menu lengkap seharian mereka.Ikut pada guided yang cik mun berikan mesti dalam 2 minggu dah nampak kesannya yang penting mesti disiplin,konsisten,dan bertekad dengan bersungguh-sungguh. 

Ok,cik mun nak cite pasal pengalaman cik mun yang berjaya lose weight sebanyak 16.2 kg. Mesti ramai yang nak tahu macam manelah cik mun nie yer sebelum-sebelum ini. Hehehehehehehe....dulu cik mun sangat-sangatlah gemuk tetapi cik mun tak rase yang cik mun nie gemuk,yang cik mun tahu cik mun nie 'agak besar dan berisi'.Hehehehehe...jadi soal merendah diri tu tak adalah dalam diri walaupun ada gak kawan-kawan sekolah panggil macam-macam panggilan tetapi cik mun rasa "ok je".Hehehehe...tetapi apabila cakap pasal soal kesihatan,kite mesti kene jaga kesihatan kita, janganlah pulak bila rasa kesihatan diri telah terganggu,masih rasa "ok je" maka atas sebab demikianlah kene ada kesedaran dalam diri untuk perbaiki kesihatan dalaman secara lebih baik.Itulah yang cik mun rasa pada awal-awal dulu semasa hendak consume herbalife ini.
Sebelum tu,cik mun nak share gambar cik mun masa sebelum dan selepas consume herbalife ini.Hehehehehe...






JUN 2012

Saya sekarang!!! hehehehehe...!

Berat Dulu : 72.2 kg

Berat Sekarang : 56 kg

Berjaya turunkan berat badan sebanyak 16.2 kg!!!!
Wah!!!! Banyak tak perbezaan???? Hehehehehe!!! Berminat tak nak lose weight macam nie??? Caranya mudah sahaja iaitu ikut pada :
a) Meal Plan 
b) Shake and shake 
c) Bijak mengawal pengambilan kalori
d) Minum air kosong minimum 3 liter sehari (jika lebih ada itu juga bagus)
 
Apa itu Meal Plan ? 
>>> Meal plan adalah cara-cara pemakanan seharian yang mesti diaplikasikan apabila telah consume Herbalife. Ini adalah bertujuan untuk mendidik kepada individu yang mula-mula consume herbalife ini sebagai langkah permulaan. 
 
Shake and Shake ? 
 >>> Shake and shake Formula 1 apabila lapar dalam mempercepatkan proses lose weight dan pemberian tenaga yang segera diperlukan oleh badan

Bijak mengawal pengambilan kalori?
>>> Bagaimana nak kawal pengambilan kalori? "macam mana nak kawal pengambilan kalori sebab makanan semuanya sedap-sedap rugi la kalau tak habis makan semua lepas tu,kalau tak merasa semua makanan yang ada,jadi rugilah".Hehehehehe....nak makan boleh tetapi jumlah kuantiti yang kita ambil itu perlulah dikawal pengambilannya supaya ia adalah berpatutan dan wajar diperlukan oleh tubuh badan kita. Jika kita seorang yang aktif maka adalah wajar memerlukan tenaga yang banyak kerana pembakaran kalori dan lemak adalah lebih aktif apabila kita aktif bersukan atau membuat aktiviti fizikal di luar.Jika kita adalah kurang aktif,maka pengambilan jumlah kalori dalam makanan adalah perlu dijaga sebab apabila kurangnya membuat aktiviti fizikal,kalori yang masuk dalam badan itu menjadi lemak dan lemak yang tersimpan hanya beberapa peratusan sahaja menjadi tenaga dan selebihnya disimpan dalam badan sehinggalah lemak kita menjadi semakin tinggi & meningkat dengan tinggi pada setiap hari.Lebih-lebih lagi kita makan dan terus makan iaitu menambah dan menambah jumlah kalori dalam badan pada setiap hari.Jadi AWAS!!!! Lihat pada gaya hidup dan cara hidup kita ya,jika kita aktif bersukan wajar pengambilan kalori yang betul  bukan maksudnya disini jika aktif membuat aktiviti fizikal pun kita boleh sesuka-hati makan apa pun.Pengambilan kalori perlu dijaga juga supaya pengambilan kalori yang betul boleh mempengaruhi sistem tubuh badan yang sihat walaupun kita seorang yang aktif bersukan dan buat aktiviti out-door

Minum air kosong minimum 3 liter sehari (jika lebih ada itu juga bagus) ?
>>> "Kenapa kena minum air kosong je eh kalau nak lose weight? asyik-asyik minum air kosong je.bukan sedap pun.takde rasa apa pun".itulahlah yang selalu cik mun dengar kalau dicakap pasal lose weight kene minum air 3 liter sehari. Nak minum air kosong dengan banyak nie pun ada cara-caranya juga yang banyak orang tak tahu. Ok pasal minum air kosong 3 liter sehari nie akan cik mun share dalam post yang lagi satu supaya kawan-kawan semua lebih faham akan kepentingan air kosong ini kenapa perlu diminum. 
 
Inilah kesannya jika kita minum air kosong dengan konsisten, berdisiplin dan mengikut aturan yang ditetapkan :

Hah! ini adik ayunie dari Kota Bharu yang cik mun coach dia macam mane hendak lose weight dan alhamdulillah inilah kesannya.Adik ayunie juga berjaya lost weight dalam masa 1 bulan dan nutrisi herbalife alhamdulillah telah membantu beliau mengatasi masalah-masalah dalaman kesihatan seperti buasir yang amat teruk ditahap kritikal sejak dari form 3,senggugut yang teruk,migrain dan over weight. Dalam 1 bulan beliau berjaya lost weight sebanyak 8.5 kg! Wow!!!! bonus yang beliau dapat juga dari consume herbalife ini adalah kulit beliau semakin cantik dan berseri. Alhamdulillah dan syukur sebab Allah pertemukan adik ayunie dengan Herbalife yang boleh membantu membaik pulih masalah kesihatan beliau. 

Hah! nak tak macam nie? mestilah semua orang nak kan??? jadi ape lagi,call/sms cik mun di 019-2593531 untuk dapatkan full consultation secara percuma dari cik mun setiap pembelian herbalife dengan cik mun. 

Untuk makluman lanjut tentang produk herbalife ini,boleh lawati di website : http://www.herbalife.com.my/

No comments:

Post a Comment